កុមារ និង ការអប់រំផ្លូវភេទ – Children and Sexuality Education

នៅប្រទេសកម្ពុជាការនិយាយអំពីកុមារនិងពាក្យ «ការអប់រំអំពីបញ្ហាផ្លូវភេទ» នៅក្នុងប្រយោគមួយអាចនឹងនាំឲ្យ​មាន​ការនិយាយរិះគន់ និង ភាពមិនពេញចិត្តពីមនុស្សមួយចំនួន។ នេះដោយសារតែផ្នត់គំនិតខុសឆ្គងដែលតែងតែគិតថា ការអប់រំកុមារអំពីផ្លូវភេទនិងសុខភាពបន្តពូជនឹង​ជំរុញឲ្យ​ពួកគេឆាប់ចាប់ផ្តើមសកម្មក្នុងការរួមភេទដោយមិនប្រុងប្រយ័ត្ន។ ផ្នត់គំនិតនេះគឺមិនពិតនោះទេ។

ដូច្នេះសំណួរដែលមនុស្សជាច្រើនចង់ដឹងនោះគឺ ៖ តើការអប់រំអំពីបញ្ហាផ្លូវភេទគួរតែចាប់ផ្តើមពីអាយុប៉ុន្មាន?

គំរូរបស់ប្រទេសស៊ុយអែត

ប្រទេសស៊ុយអែតគឺជាប្រទេសដំបូងគេនៅលើពិភពលោកដែលធ្វើឲ្យការអប់រំផ្លូវភេទនិងយេនឌ័រក្លាយជាមុខវិជ្ជាដែលសិស្សចាំបាច់ត្រូវតែសិក្សានៅក្នុងកម្មវិធីអប់រំរបស់ពួកគេ នៅទូទាំងប្រទេស។ ទោះបីម៉ូដែលស៊ុយអ៊ែតមិនល្អឥតខ្ចោះក៏ដោយក៏កម្មវិធីសិក្សារបស់វាមានលក្ខណៈទូលំទូលាយគ្រប់គ្រាន់ដើម្បីធ្វើជាគំរូសម្រាប់ប្រទេសជាច្រើននៅជុំវិញពិភពលោក។

នៅប្រទេសស៊ុយអែតការអប់រំអំពីបញ្ហាផ្លូវភេទគឺជារឿងគួរឲ្យចាប់អារម្មណ៍មួយពីព្រោះនៅតាមសាលាជាច្រើនគ្រូមិនមែនជាមនុស្សតែម្នាក់គត់ដែលកំណត់មេរៀនដែលត្រូវសិក្សានោះទេ។ សាលារៀនជាច្រើនបង្កើតជាក្រុមមួយដែលពិចារណាលើមេរៀន ឬ ប្រធានបទដែលត្រូវសិក្សា ហើយអាចមានការចូលរួមពី គិលានុបដ្ឋាយិកាប្រចាំសាលា​ អ្នកផ្តល់ប្រឹក្សាប្រចាំសាលា ​និងក្នុងករណីខ្លះ មានការចូលរួមពីសិស្សទៀតផង។

ការអប់រំផ្លូវភេទគឺតត្រូវបានដាក់ក្នុងកម្មវិធីសិក្សាចាប់តាំងពី អាយុ ១១ ឆ្នាំ (ឬថ្នាក់ទី ៥) ។ នៅថ្នាក់ទីប្រាំ សិស្ស រៀនអំពីភាពពេញវ័យ ភាពលូតលាស់រាងកាយតាមភេទនីមួយៗ​និងការសម្រេចកាមដោយខ្លួនឯង។ នៅថ្នាក់ទី ៨ នៅអាយុ ១៤ ឆ្នាំ សាលារៀនជាច្រើនផ្តោតលើប្រធានបទដូចជាមុខងាររាងកាយនិងជំងឺកាមរោគ។ រីឯនៅក្នុងថ្នាក់ទី ៩ វិញ ភាគច្រើនគឺមានការផ្តោតសំខាន់ទៅលើទំនាក់ទំនងផ្ទាល់ខ្លួន។​ ចំណុចដែលគួរឲ្យកត់​សម្គាល់នោះគឺថាសិស្សខ្លួនឯងអាចស្នើប្រធានបទដែលទាក់ទងនឹងព្រឹត្តិការណ៍បច្ចុប្បន្ន ឬ មានសារៈសំខាន់​ដើម្បីពិភាក្សានៅក្នុងថ្នាក់រៀនបាន។[1]

សារៈសំខាន់នៃការអប់រំផ្នែក​ផ្លូវភេទ

មុនពេលយើងស្វែងយល់ថាការអប់រំផ្លូវភេទមានសារៈសំខាន់ដូចម្តេចខ្លះ ដំបូងយើងត្រូវយល់ច្បាស់អំពី​និយមន័យ​នៃការអប់រំផ្លូវភេទជាមុនសិន។ ក្នុងអត្ថបទនេះយើងរួមបញ្ចូលតែការអប់រំផ្លូវភេទដែលទូលំទូលាយប៉ុណ្ណោះ ដូចនេះការអប់រំផ្លូវភេទបែប “abstinence-only” ឬការអប់រំផ្លូវភេទដែលមិនមានភាពគ្រប់គ្រាន់នោះមិនត្រូវបានរាប់បញ្ចូលនោះទេ។

យោងតាម UNFPA ការអប់រំអំពីផ្លូវភេទដែលទូលំទូលាយគឺជា « ការអប់រំផ្លូវភេទដែលមានមូលដ្ឋាន​ផ្តោត​លើ​សិទ្ធិ និង យេនឌ័រ មិនថានៅក្នុងសាលារៀនឬនៅក្រៅសាលាទេ។ ការអប់រំផ្លូវភេទនេះត្រូវបានបង្រៀនក្នុង​រយៈពេលជាច្រើនឆ្នាំដោយផ្តល់នូវព័ត៌មានសមស្របតាមអាយុ ហើយស្របទៅតាមសមត្ថភាពដែលកំពុង​លូតលាស់របស់យុវជន»។​នេះរួមបញ្ចូលទាំងការសិក្សាអំពីកាយវិភាគសាស្ត្ររបស់មនុស្ស ព័ត៌មានសំខាន់ៗអំពីសុខភាពបន្តពូជ ការពន្យារ​កំណើត ការសម្រាល និងជំងឺកាមរោគផងដែរ។ ការអប់រំអំពីបញ្ហាផ្លូវភេទទូលំទូលាយ ក៏មាន​លើសពីព័ត៌មានសុខភាពជាមូលដ្ឋាននេះផងដែរ ដោយមានរួមទាំងប្រធានបទទាក់ទងនឹងការដោះស្រាយបញ្ហាសង្គមពិតប្រាកដដែលទាក់ទងនឹងសុខភាពនិងសុភមង្គលក្នុងទំនាក់ទំនងផ្ទាល់ខ្លួន ស្វ័យភាពផ្លូវភេទ ដូចជាការយល់ព្រមដោយស្ម័គ្រចិត្ត អំពើហឹង្សាផ្លូវភេទ និង យេនឌ័រជាដើម។[2]

ការស្រាវជ្រាវផ្នែកសុខភាពសាធារណៈរាប់មិនអស់បានបង្ហាញថាយុវជនដែលទទួលបានការអប់រំផ្លូវភេទទូលំ​ទូលាយភាគច្រើនពន្យារពេលការចាប់ផ្តើមរួមភេទ ហើយប្រើការការពារនៅពេលដែលពួកគេធ្វើឲ្យសកម្មផ្លូវភេទ ជាជាងអ្នកដែលមិនបាន ទទួលការអប់រំអំពីការរួមភេទឬ ទទួលបានការអប់រំ «abstinence-only» (បង្រៀនមិន​ឲ្យរួមភេទតែប៉ុណ្ណោះ)។​​ ការដកហូតព័ត៌មានអំពីសុខភាពផ្លូវភេទ និង ការបន្តពូជ នឹងមិនធ្វើឲ្យ​កុមារមាន​សុវត្ថិភាព​​ឡើយ។ វានឹងធ្វើអោយពួកគេល្ងង់ខ្លៅពីរាងកាយខ្លួន និង ការការពារខ្លួន។[3]

សេចក្តីសង្ឈឹមសម្រាប់ប្រទេសកម្ពុជា

កម្មវិធីសិក្សាដែលបង្កើតឡើងដោយក្រសួងអប់រំ នឹងរួមបញ្ចូលការអប់រំសុខភាពបន្តពូជ​និងការអប់រំសិទ្ធិ​ដែលនឹងត្រូវបានបង្រៀនតាំងពីថ្នាក់ទី ៥។

នៅចុងឆ្នាំ ២០១៩ ក្រសួងអប់រំបានប្រកាសថានឹងបញ្ចូលការអប់រំអំពីភេទខុសគ្នា​នៅក្នុងកម្មវិធីសិក្សា​ថ្នាក់ជាតិ។ ក្រសួងមានគម្រោងក្នុងការអនុវត្តផែនការនេះនៅឆ្នាំ ២០២០ តទៅដើម្បីប្រឆាំងនឹងការរើសអើង។

លោក យុង គន្ធារិទ្ធ អនុប្រធាននាយកដ្ឋានសិក្សាសុខាភិបាលនៃក្រសួងអប់រំបានប្រកាសថាសិស្សចាប់ពីអាយុ ១៣ ឆ្នាំ (ឬថ្នាក់ទី ៧) នឹងត្រូវសិក្សាអំពីភាពចម្រុះភេទដូចជាបញ្ហាភេទ LGBTIQ+ ជាដើម។[4]

នេះគឺជាការផ្លាស់ប្តូរនៅក្នុងទិសដៅដ៏ល្អសម្រាប់យុវជនកម្ពុជាហើយវាបង្ហាញថាទីបំផុតពិភពលោកកំពុងតែ ទទួលស្គាល់ថាការចាប់ផ្តើមការអប់រំខាងផ្លូវភេទតាំងពីអាយុក្មេងទៅគឺមានសារៈប្រយោជន៍ជាច្រើននៅក្នុងរយៈពេលវែង។

យោងតាមនិន្នាការនោះគ្លីនិកម៉ារីស្តូបអន្តរជាតិ ផ្តល់ជូនសេវាកម្មងាយស្រួលដល់យុវវ័យក្នុងការចូលមកពិភាក្សា ដែលមិនមានវាយតម្លៃ មានការរក្សាការសម្ងាត់ និងប្រកបដោយវិជ្ជាជីវៈខ្ពស់។

អ្នកអាចមើលវីដេអូទាក់ទងនឹងសេវាកម្មពិគ្រោះពិភាក្សាជាមួយយុវវ័យតាមរយៈ៖ https://www.youtube.com/watch?v=utNZGM0QfIE&t=164s

ប្រសិនបើអ្នកមានសំនួរទាក់ទងនឹងព័ត៌មានទាក់ទងនឹងសុខភាពផ្លូវភេទ​ និងបន្តពូជ ឬ វិធីសាស្រ្តពន្យារកំណើតផ្សេងៗ អ្នកអាចទាក់ទង Marie Stopes តាមរយៈ៖​​

✓ ផ្ញើសារតាមរយៈហ្វេសប៊ុក
✓ រៀងរាល់ថ្ងៃចាប់ពីម៉ោង 7:00 ព្រឹក រហូតដល់ម៉ោង 5:00 ល្ងាច
✓ 012 999 002 ឬ 098 999 102
✓ ផ្ញើសារតាមរយៈបណ្ដាញសង្គម LINE, Viber, WhatsApp, WeChat 093 24 08 23
✓ www.mariestopes.org.kh/contactus

In Cambodia, to mention children and the word “sexuality education” in one sentence would invite some vehemence and criticisms. This is due to a long-standing tradition of thinking that educating children about sexual education and reproductive health would urge them to start engaging in sexual intercourse recklessly and from a young age. Needless to say, this is completely untrue.

So, the age-old question is: at what age should sexuality education start?

The Swedish model

Sweden is the first country in the world to make sex and gender education mandatory nationwide. Although the Swedish model is not perfect in anyway, its curriculum is comprehensive enough to be a model for many countries around the world.

In Sweden, sex education is an interesting thing because in many schools, the teachers are not the only one dictating the lessons. Many schools form a team that considers inputs from school nurses, school counselors, and in some cases, even students.

Compulsory sex education starts young, normally from 11 years old (or in fifth grade). In fifth grade, students learn about puberty, body development and masturbation are covered. In the eighth year, at the age of 14, many schools focus on topics like bodily functions and STIs. In the ninth-year focus is often on relationships. It’s important to note that students themselves can suggest topics that are relevant to the events at the time. [1]

The importance of sexuality education

Before we dive into HOW important is sexuality education, first you need to understand what exactly is sexuality education. We are referring to comprehensive sexuality education, which means inadequate programs such as the abstinence-only program is not included. [2]

According to UNFPA, comprehensive sexuality education is “a rights-based and gender-focused approach to sexuality education, whether in school or out of school. It is taught over several years, providing age-appropriate information consistent with the evolving capacities of young people.” This includes, the study of the human anatomy, important information on reproductive health, contraception, child birth and STDs. Comprehensive sexuality education also goes beyond this basic health information and addresses real social issues that concerns the health and happiness and sexual autonomy such as consent, sexual violence, gender and sexuality, and so forth.

Countless of public health research has shown that young people who receives comprehensive sex education are more likely to delay sexual initiation, and to use protection when they do eventually become sexually active, than those who receive no sex education or learn only about abstinence. Withholding information about sex and sexuality will not keep children safe; it will only keep them ignorant.[3]

Hope for Cambodia

The school curriculum created by the ministry of education that is in the works will include sexual reproductive health and rights education that will be taught as early as the fifth grade.

In late 2019, the Ministry of Education has announced that it will include sexual diversity in the national school curriculum. The plan was to implement it in 2020 onwards to combat bullying and discrimination.

Yung Kunthearith, deputy director of the education ministry’s department of health studies announced that students from age 13 (or seventh grade) will be required to learn about sexual diversity namely LGBTQI+ issues. [4]

Similar to the Swedish model, the Cambodian sexuality educational model that is in the draft teaches a variety of topics ranging from puberty to consent, hygiene, and STDs. The model in the works teaches sexuality education of different degrees to students from grade 5 to grade 12.

This is a move in the good direction for Cambodian youth, and it shows that the world is finally admitting that starting sexuality education young is beneficial in the long run.

Following that trend, Marie Stopes International Clinics provide convenient youth-friendly services that are non-judgmental, confidential, and professional.

You can watch the video about our youth-friendly services here: https://www.youtube.com/watch?v=utNZGM0QfIE&t=164s

If you have any questions about sexual education or other contraceptive methods consult with @MarieStopesKH now:
✓ Send a Facebook message
✓ Every day from 7 am to 5 pm
✓ 012 999 002 or 098 999 102
✓ Send a message via LINE, Viber, WhatsApp, WeChat 093 24 08 23
✓ www.mariestopes.org.kh/contactus

References:

  1. https://www.rfsu.se/om-rfsu/om-oss/in-english/national-work/sexuality-education/about-swedish-sexuality-education/
  2. https://www.unfpa.org/comprehensive-sexuality-education
  3. https://advocatesforyouth.org/resources/fact-sheets/sexuality-education-2/
  4. https://www.voacambodia.com/a/Cambodia-to-teach-LGBT-issues-in-schools-to-tackle-discrimination/5201598.html
Please follow and like us:

Leave a Reply